تحولات سیاسی سوریه؛

انتقاد از نقش تخریبی اتحادیه عرب/ شواهد استفاده از سلاحهای شیمیایی توسط افراد مسلح

انتقاد از نقش تخریبی اتحادیه عرب/ شواهد استفاده از سلاحهای شیمیایی توسط افراد مسلح

انتقاد وزیر اطلاع رسانی سوریه از رویکرد ضد سوری اتحادیه عرب و ارسال نوارهای ویدئویی توسط گزارشگران روس به سازمان ملل که نشان دهنده استفاده سلاحهای شیمیایی در سوریه توسط گروههای مسلح است، از جمله اخبار سوریه است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، "عمران الزعبی" وزیر اطلاع رسانی سوریه  روز گذشته گفت: اتحادیه عرب در صورت نبود سوریه، نهادی است که امیدی به آن نیست و در اصول سیاسی خود به بازنگری نیاز دارد.
وی با بیان این مطلب افزود: از آنجایی که اتحادیه عرب اصول و مبادی ملی را زیر پا گذاشته است، در هیچ مسئله ملی جایگاهی ندارد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه ادامه داد: نقشی که اتحادیه عرب در سوریه ایفا می کند، نقش مخربی است. ما به برخی اعضای این اتحادیه اعتماد نداریم و هر کس که مورد اعتماد ما نیست، در آینده و حال نیز نقشی ندارد.

الزعبی اظهار داشت: اتحادیه عرب باید همه مصوبات [ضد سوری] خود را لغو و از ملت و دولت سوریه عذرخواهی کند.

وی با بیان اینکه قطر از رهگذر تامین مالی تروریستها، قطعنامه بین المللی شماره 1373 را در خصوص مبارزه با تروریسم  نقض می کند، خاطر نشان کرد: اجرای این قطعنامه به معنای نظارت بر اموال قطر است.

از سوی دیگر، "فرحان حق" معاون سخنگوی رسمی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: روزنامه نگاران روس نوارهای ویدئویی را به سازمان ملل ارائه داده اند که نشان می دهد افراد مسلح در سوریه از سلاحهای شیمیایی استفاده کرده اند.

دفتر نماینده عالی دبیر کل سازمان ملل در امور خلع سلاح گفت: این نوارها به زودی برای "آک سلستروم" رئیس تیم کارشناسی تحقیق درباره استفاده از سلاح های شیمیایی در سوریه فرستاده خواهد شد.

"آناستازیا پوپووا" گزارشگر شرکت رادیو و تلویزیون دولتی روسیه اظهار داشت: وی نوارهایی را در جریان فعالیت خود در سوریه جمع آوری کرده و به دبیر خانه سازمان ملل متحد فرستاده است.

وی ابراز امیدواری کرد که این نوارها به توجه به اهمیت این موضوع در کوتاهترین زمان ممکن بررسی شود.

نوارها از این مسئله حکایت دارد که گروههای مسلح در ماه مارس گذشته در روستای "خان العسل" واقع در حومه "حلب" از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

این نوارها همچنین شامل گزارش شاهدان عینی، پزشکان و کارشناسان دانشگاه حلب است.

خاطر نشان می شود دولت سوریه از سازمان ملل خواسته بود که درباره استفاده سلاح شیمیایی توسط نیروهای مسلح در خان العسل تحقیق کند، اما سازمان ملل در این خصوص تعلل می کند.

کد خبر 2062122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha